Geoblog.pl    naazymut    Podróże    Norge 2008    Vackert Stokholm

Vackert Stokholm

Polska, Warszawa

Skoro niemal pewne jest mieszkanie w Sztokholmi pozwoliłem sobie usiąść i poprzeglądać największe atrakcje szwedzkiej stolicy. Poniżej zamieszczam wg mnie najważniejsze miejsca gdzie warto byłoby się udać zwłaszcza o ile starczy nam czasu (plusem jest to, że wiele tych miejsc znajduje się w miarę bliskim sąsiedztwie).

1. Vasa Museet - muzeum - statek. Podobno jedno z najładniejszych muzeów w Eurpie. Cena - 50 SEK

2. Skansen w Sztokholmie - połączenie skansenu i muzeum. Pierwszy skansen na świecie - stąd pochodzi nazwa tego typu obiektów. Cena nie należy niestety to najniższych (100 SEK) ale w prównaniu do akwarium w La Rochelle chyba warto. Ciekawe jest to, że skansen ciągle żyje - przedstawiony jest w warunkach normalnego funkcjonowania (huta szkła, wypieki chlebam itp.) oraz fakt, że zoo przeplata się z budynkami skansenu (wchodzisz sobie do chatynki a tam małpy :)). Wg mnie warto.

3. Skoro jesteśmy w wielkim mieście to nie może zabraknąć muzeum sztuki współczesnej :). Także blisko centrum. Cena 60-80 SEK (nie znalazłem do kogo odnosi się stwierdzenie wartość zredukowana). Możliwe że warto.

4. Muzeum architektury - 20 SEK (nic więcej póki co nie wiem).

5. Millesgården - ogród w którym pełno jest rzeźb autorstwa Olgi i Carla Millesów. Wygląda to bardzo ładnie (przynajmniej na zdjęciach :)) niestety jest ciut dalej niż reszta atrakcji. Cena 60 SEK.

6. Muzeum Nobla - w samym centrum Sztokholmu, cena 40 SEK.

Wydaje mi się, że najciekawsze atrakcje to Skansen i muzeum Wazy. Można też udać się do innych muzeów. Wydaje mi się, że warto skorzystać, zwłaszcza, że później czeka nas sama dzicz :)